Udostępnianie podmiotom publicznym oraz podmiotom niepublicznym realizującym zadania publiczne danych zgromadzonych w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | geodezja |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru |
Informacje ogólne:
Dane zgromadzone w prowadzonych przez Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru Urzędu Miasta w Lesznie rejestrach publicznych udostępnia się podmiotom publicznym oraz podmiotom niepublicznym realizującym zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów bądź na skutek powierzenia lub zlecenia ich realizacji przez podmiot publiczny w zakresie niezbędnym do realizacji tych zadań i wyłącznie do realizacji zadań publicznych.
Przekazanie przez podmiot prowadzący rejestr publiczny danych z rejestru do ich ponownego wykorzystywania w innym celu niż realizacja zadania publicznego następuje na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o udostępnienie danych zgromadzonych w rejestrze publicznym – według wzoru zamieszczonego w rozporządzeniu Rady Ministrów z 27 września 2005 r. w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym.
Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
Wnioski można wnosić:
1. osobiście:
Urząd Miasta Leszna, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru
Aleje Jana Pawła II 23 (pokój nr 101 – 1 piętro) -
w poniedziałek w godzinach od 07:00 do 17:00
od wtorku do piątku w godzinach od 08:00 do 15:00
tel. 65 529 82 01
2. tradycyjną pocztą:
Urząd Miasta Leszna, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru
Aleje Jana Pawła II 21
64-100 Leszno
lub
Urząd Miasta Leszna
ul. Kazimierza Karasia 15
64-100 Leszno
3. e-dokument:
dokumenty przesłane drogą elektroniczną powinny być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym potwierdzonym profilem zaufanym.
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru Urzędu Miasta Leszna:
a) Przez ESP Urzędu Miasta Leszna. W celu wniesienia podania w postaci elektronicznej przez platformę ePUAP konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta na platformie ePUAP. Doręczenie podania w formie elektronicznej na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą zostanie poświadczone Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO). UPO jest automatycznie wytworzone przez system i zawiera pełną nazwę podmiotu publicznego, datę i czas jego nadania. Uwaga! Już sam fakt wysłania pisma (podania) na ESP urzędu rozpocznie komunikację obywatela z urzędem drogą elektroniczną. Nie będzie już wymagane uzyskiwanie dodatkowej zgody na ten rodzaj komunikacji obywatela z urzędem.
Opłaty:
Bez opłat
Termin i sposób realizacji:
1. Dane udostępniane są za pomocą środków komunikacji elektronicznej mogą być wykorzystane wyłącznie do realizacji zadań publicznych.
2. Dane udostępniane są w zakresie niezbędnym do realizacji zadania publicznego i mogą być wykorzystywane wyłącznie do realizacji wskazanego we wniosku zadania publicznego.
3. Dane udostępnia się w formatach : doc, xls, PDF, dxf, dwg, GML
4. Sposób i miejsce odbioru dokumentów:
a) przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) organu,
b) serwer FTP,
c) dostęp w trybie czasu rzeczywistego (on-line) w wydzielonej korporacyjnej sieci komputerowej Urzędu Miasta Leszna poprzez aplikację do prowadzenia rejestru publicznego w zakresie przeglądu danych.
Aplikacja do prowadzenia rejestru publicznego powinna być instalowana na wskazanych stanowiskach komputerowych w siedzibie wnioskodawcy.
Wnioskodawca zapewnia we własnym zakresie platformę sprzętową i programy narzędziowe, pozwalające na korzystanie z udostępnionego rejestru publicznego.
5. Materiały udostępnione w postaci dokumentów elektronicznych powinny być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym potwierdzonym profilem zaufanym.
6. Dane udostępnia się nie później niż w ciągu 14 dni od dnia doręczenia wniosku o udostępnienie.
Tryb odwoławczy:
Tryb odwoławczy nie występuje.
W przypadku stwierdzenia braków wniosku, kierownik jednostki organizacyjnej, w której prowadzony jest rejestr, wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Uwagi:
Podmiot, któremu udostępniono dane zgromadzone w rejestrze:
1. zobowiązany jest do zabezpieczenia otrzymanych danych przed dostępem osób nieupoważnionych lub nieuprawnioną zmianą ich zawartości oraz przed wykorzystaniem niezgodnym z celem, do którego zostały uzyskane,
2. odpowiada za bezpieczeństwo i integralność uzyskanych danych.
3. obowiązany jest posiadać zabezpieczenia techniczne i organizacyjne niezbędne do uzyskania drogą elektroniczną dostępu do danych zgromadzonych w rejestrach publicznych państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 września 2005 r. w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym,
Formularze do pobrania:
Formularz wniosku:
- wniosek_o_udostępnienie_danych_zgromadzonych_w_rejestrze_publicznym_doc
- Warunki zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych niezbędnych do uzyskania drogą elektroniczną dostępu do danych zgromadzonych w rejestrach publiczny państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego