Zawiadomienie o przekazaniu wyników zgłoszonych prac geodezyjnych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | geodezja |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru |
Informacje ogólne:
Wykonawca prac geodezyjnych i kartograficznych jest obowiązany po wykonaniu prac przekazać powstałe materiały lub informacje o tych materiałach do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Dokumentacja przekazywana jest do powiatowego ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, który przyjął zgłoszenie o wykonaniu pracy geodezyjnej i kartograficznej. Wykonawca prac geodezyjnych lub prac kartograficznych zawiadamia organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej, do którego zostały zgłoszone prace geodezyjne lub prace kartograficzne, o zakończeniu tych prac. Organ Służby Geodezyjnej i Kartograficznej, do którego przekazane zostały zbiory danych lub inne materiały stanowiące wyniki prac geodezyjnych lub prac kartograficznych, niezwłocznie weryfikuje je pod względem zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii. Weryfikacji nie podlegają zbiory danych lub inne materiały stanowiące wynik prac geodezyjnych lub prac kartograficznych wykonanych w związku z realizacją zamówienia publicznego przez Głównego Geodetę Kraju lub organy administracji geodezyjnej i kartograficznej, a także przez inne podmioty działające z upoważnienia tych organów. Wyniki weryfikacji utrwala się w protokole. Podstawę do przyjęcia zbiorów danych lub innych materiałów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego stanowi pozytywny wynik weryfikacji albo dokument potwierdzający odbiór tych zbiorów danych lub innych materiałów jako przedmiotu zamówienia publicznego realizowanego w związku z wykonywaniem zadań Głównego Geodety Kraju lub organów administracji geodezyjnej i kartograficznej.
Wymagane dokumenty:
1. Zawiadomienie o wykonaniu prac geodezyjnych lub kartograficznych.
2. Operat Techniczny zawierający dokumentację z wykonanych prac geodezyjnych lub kartograficznych.
Sposób i miejsce złożenia dokumentów:
Dokumenty można wnosić:
1. osobiście:
Urząd Miasta Leszna, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru, Aleje Jana Pawła II 23 (pokój nr 101 – 1 piętro)
w poniedziałek w godzinach od 07:00 do 17:00
od wtorku do piątku w godzinach od 08:00 do 15:00
tel. 65 529 82 01
2. tradycyjną pocztą:
Urząd Miasta Leszna, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru, Aleje Jana Pawła II 21, 64-100 Leszno
lub Urząd Miasta Leszna, ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno
3. e-dokument:
dokumenty przesłane drogą elektroniczną powinny być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym potwierdzonym profilem zaufanym.
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru Urzędu Miasta Leszna:
a) Przez ESP Urzędu Miasta Leszna. W celu wniesienia podania w postaci elektronicznej przez platformę ePUAP konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta na platformie ePUAP. Doręczenie podania w formie elektronicznej na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą zostanie poświadczone Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO). UPO jest automatycznie wytworzone przez system i zawiera pełną nazwę podmiotu publicznego, datę i czas jego nadania. Uwaga! Już sam fakt wysłania pisma (podania) na ESP urzędu rozpocznie komunikację obywatela z urzędem drogą elektroniczną. Nie będzie już wymagane uzyskiwanie dodatkowej zgody na ten rodzaj komunikacji obywatela z urzędem.
c) Za pomocą portalu internetowego systemu GEO-INFO i.Kerg.
Opłaty:
Wolne od opłat.
Termin i sposób realizacji:
Weryfikacja materiałów przekazanych przez wykonawcę prac geodezyjnych lub kartograficznych następuje zgodnie z art. 35 KPA niezwłocznie, nie dłużej niż w ciągu miesiąca, w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy:
W przypadku negatywnego wyniku weryfikacji organ zwraca wykonawcy prac geodezyjnych lub kartograficznych przekazane przez niego zbiory i materiały wraz z protokołem weryfikacji zawierającym opis stwierdzonych uchybień i nieprawidłowości.
Wykonawca prac geodezyjnych i kartograficznych ma prawo w terminie 14 dni od dnia trzymania protokołu, ustosunkować się na piśmie do wyników weryfikacji.
Jeżeli organ nie uwzględni stanowiska wykonawcy prac geodezyjnych wydaje decyzję administracyjną o odmowie przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego lub innych materiałów sporządzonych przez tego wykonawcę, od której przysługuje wykonawcy prac geodezyjnych lub kartograficznych odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.
Uwagi:
Korzystanie z portalu internetowego i.Kerg jest możliwe po podpisaniu umowy, której wzór jest dostępny w siedzibie Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru Urzędu Miasta Leszna Aleje Jana Pawła II 23 (pokój nr 107 – 1 piętro).
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne,
2. Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 września 2013 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
3. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z 9 lipca 2014r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty.
4. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z 11 lipca 2014 r. w sprawie formularzy dotyczących zgłaszania prac geodezyjnych i prac kartograficznych, zawiadomienia o wykonaniu tych prac oraz przekazywania ich wyników do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Formularze do pobrania:
ZAWIADOMIENIE o przekazaniu wyników zgłoszonych prac geodezyjnych