URZĄD MIASTA LESZNA
ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze:

Stanowisko ds. podatku od nieruchomości
w Wydziale Podatków i Opłat 



1. Wymagania niezbędne od kandydatów:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) wykształcenie średnie ekonomiczne,
6) znajomość ustaw: Ordynacja podatkowa, o samorządzie gminnym i samorządzie powiatowym, o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych, o podatkach i opłatach lokalnych, o podatku rolnym, o podatku leśnym, o opłacie skarbowej, o podatku dochodowym od osób prawnych i fizycznych, ustawa o rachunkowości (w zakresie ewidencji środków trwałych), o ochronie danych osobowych.

2. Wymagania dodatkowe od kandydatów:
1) wykształcenie wyższe ekonomiczne, lub prawnicze, lub administracyjne,
2) doświadczenie zawodowe w pracy związanej z podatkami samorządowymi lub w administracji publicznej,
3) znajomość procedur prawa podatkowego oraz literatury specjalistycznej,
4) umiejętność: sprawnego dokonywania analiz, redagowania pism, pozyskiwania i wykorzystywania informacji, zastosowania właściwych  przepisów w zależności od rodzaju sprawy, logicznego myślenia, kojarzenia faktów, pracy pod presją czasu, pracy w zespole, dokładność, staranność, dociekliwość, obowiązkowość, dobra komunikacja werbalna,
5) praca wymaga biegłej znajomości obsługi komputera, urządzeń biurowych oraz programów komputerowych (DISTRICTUS podatki gminne, edytor tekstów, arkusz kalkulacyjny, system informacji prawnej, program geodezyjnego, bazy danych ksiąg wieczystych, bazy danych rejestrów notarialnych).  

3. Zadania wykonywane na stanowisku – pracownik będzie odpowiedzialny m. in. za:  prowadzenie spraw związanych z podatkiem od nieruchomości od osób fizycznych w zakresie obrębu „Leszno 6” ewidencji podatkowej nieruchomości (m. in. sprawdzanie składanych przez podatników deklaracji podatkowych pod względem formalnym, wyjaśnianie niezgodności, przygotowanie wezwań do podatników do złożenia niezbędnych wyjaśnień, zeznań, analizowanie, weryfikowanie oraz gromadzenie materiału dowodowego w postępowaniu podatkowym, dokonywanie adnotacji, spisywanie protokołów, dokonywanie oględzin, kierowanie spraw do Samorządowego Kolegium Odwoławczego), obsługa klientów w zakresie podatku od nieruchomości, w tym przyjmowanie wpłat bezgotówkowych. Szczegółowy opis stanowiska pracy można pobrać z Biuletynu Informacji Publicznej.
                                                                                                                      
4. Aplikacja musi zawierać (wymagane dokumenty):
1) list motywacyjny,
2) wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – do pobrania ze strony www.bip.leszno.pl (dział: Urząd Miasta – Praca, w załącznikach do niniejszego ogłoszenia),
3) oświadczenia kandydata: o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną wynikającą z RODO – do pobrania ze strony www.bip.leszno.pl (dział: Urząd Miasta – Praca, w załącznikach do niniejszego ogłoszenia),
4) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, wymienione: w pkt. 1 ppkt. 5), w pkt. 2 ppkt.1),
5) dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe wymienione: w pkt. 2 ppkt. 2) – kserokopie świadectw pracy lub oryginał zaświadczenia o zatrudnieniu, w przypadku trwającego zatrudnienia, lub inne dokumenty.

Do dokumentów aplikacyjnych proszę nie dołączać CV oraz opisu stanowiska pracy. 

5.  Warunki pracy na stanowisku:
a) miejsce pracy: ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno, 
b) rodzaj wykonywanej pracy: stanowisko urzędnicze, 
c) wymiar czasu pracy: 1 etat,
d) data rozpoczęcia pracy: listopad 2023 r.,
e) wynagrodzenie zasadnicze od 3900 zł do 4100 zł brutto,
f) dodatek za wysługę lat (5-20%) uzależniony od posiadanego stażu pracy oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne.

Dokumenty aplikacyjne w zamkniętej kopercie należy składać w biurze obsługi Urzędu Miasta Leszna lub w Biurze Kadr i Płac Urzędu Miasta Leszna, ul. Kazimierza Karasia 15, lub za pośrednictwem  poczty  na  adres Urzędu z dopiskiem: dot. naboru – stanowisko ds. podatku od nieruchomości w Wydziale Podatków i Opłat w terminie do 23 października 2023 roku do godz. 15.00 (termin dotyczy także ofert przesyłanych pocztą -  decyduje data wpływu do Urzędu).

Dokumenty aplikacyjne nie są przyjmowane poza ogłoszeniem o naborze, poza wyżej wyznaczonym terminem oraz w innych formach, niż wskazane w ogłoszeniu o naborze. Kandydaci, którzy nie dostarczą wszystkich wymaganych dokumentów lub nie spełniają wymogów formalnych (niezbędnych) nie będą brali udziału w kolejnych etapach procesu rekrutacji. W przypadku pytań dotyczących naboru prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem (65) 529 81 34.

Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Leszna z siedzibą w Lesznie, ul. Kazimierza Karasia 15. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych z którym można kontaktować się za pomocą adresu: iod@leszno.pl.

Informujemy, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Leszna był wyższy niż 6 % (na podstawie art. 13 a ust. 2 ustawa o pracownikach samorządowych).

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.leszno.pl  oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu – tablica w holu głównym na parterze budynku przy ul. K. Karasia 15.

Dokumenty aplikacyjne kandydata zawierające dane osobowe, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji i zatrudniony, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, a po tym czasie zostaną zniszczone komisyjnie w oparciu o protokół zniszczenia (w tym okresie zainteresowany kandydat może osobiście odebrać dokumenty aplikacyjne – odbiór dokumentów uniemożliwia ich ponowne wykorzystanie).
Dokumenty dotyczące przebiegu procesu naboru będą przechowywane przez okres 5 lat od zakończenia roku kalendarzowego (okres ustalony na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych).



Załączniki:

Kwestionariusz osobowy
Kwestionariusz osobowy
Opis stanowiska pracy
Oświadczenie
Opis stanowiska pracy
Oświadczenie