W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Leszna
ul. Kazimierza Karasia 15
64-100 Leszno
tel. +48 65 529 81 00
faks +48 65 529 81 31


e-mail: um@leszno.pl
strona internetowa: www.leszno.pl


Nazwy skrytek podawczych na platformie ePUAP:

/umleszno/SkrytkaESP
/umleszno/skrytka

NIP 6970020756
REGON 000660995
Identyfikator gminy TERYT: 3063011

Ewidencja i informacja o działalności gospodarczej

Informacje ogólne:

W internetowym serwisie CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) przedsiębiorcy mogą zarejestrować działalność, zmieniać dane i sprawdzić każdą małą firmę w Polsce. To przełom w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Dla osób rejestrujących działalność, CEIDG to elektroniczna wersja "jednego okienka", która przyspiesza i ułatwia załatwienie sprawy. Dane z jednego formularza są automatycznie przekazywane do odpowiednich urzędów - Urząd Skarbowy, Główny Urząd Statystyczny czy Zakład Ubezpieczeń Społecznych. 

Poprzez CEIDG przedsiębiorcy (także ci, którzy zarejestrowali się wcześniej) mają możliwość zmiany danych bez konieczności wizyty w urzędzie, np. rejestracji nowego miejsca prowadzenie firmy, zawieszenia, wznowienia, wykreślenia działalności.

W serwisie można ponadto uzyskać za darmo informacje o każdej zarejestrowanej firmie - właścicielu, adresach, numerach NIP, REGON, PKD, uprawnieniach (z wyjątkiem numeru PESEL, daty urodzenia oraz adresu zamieszkania).

Na portalu CEIDG można znaleźć także materiały informacyjne i linki przydatne przedsiębiorcom, np. dotyczące działalności gospodarczej w krajach Unii. 

Serwis dostępny jest pod adresem www.biznes.gov.pl

 

 

Konstytucja Biznesu już od 30.04.2018 r.

 

Jest to największa zmiana prawa gospodarczego przeprowadzona w ostatnich latach. Na Konstytucję Biznesu składa się pakiet ustaw, których celem jest przede wszystkim zmiana relacji przedsiębiorców z administracją na bardziej partnerskie. W nowych przepisach planowane jest również wprowadzanie ułatwień przy zakładaniu firmy i prowadzeniu biznesu. Najważniejszym dokumentem w ramach Konstytucji Biznesu jest nowe Prawo przedsiębiorców. Wprowadza ono następujące zasady:

  • co nie jest prawem zabronione, jest dozwolone (przedsiębiorca może prowadzić biznes w sposób wolny, jeśli nie łamie wskazanych wyraźnie w prawie zakazów lub ograniczeń);
  • domniemanie uczciwości przedsiębiorcy (przedsiębiorca nie musi udowadniać swojej uczciwości, wątpliwości co do okoliczności konkretnej sprawy będą rozstrzygane na korzyść przedsiębiorcy);
  • przyjazna interpretacja przepisów (niejasne przepisy będą rozstrzygane na korzyść przedsiębiorców);
  • zasada proporcjonalności (urząd nie może nakładać na przedsiębiorcę nieuzasadnionych obciążeń, np. nie będzie mógł żądać dokumentów, którymi już dysponuje).

Wśród uproszczeń wprowadzanych w ramach Konstytucji Biznesu znajdą się m.in.:

  • możliwość prowadzenia drobnej działalności (przychody miesięczne do 50 proc. minimalnego wynagrodzenia, działalność wykonywana osobiście przez osoby, które przez ostatnie 5 lat nie prowadziły swojej firmy) bez obowiązku rejestracji,
  • zwolnienie nowych firm z obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne przez pierwsze 6 miesięcy (nie dotyczy składki zdrowotnej),
  • stopniowa likwidacja numeru REGON,
  • powołanie Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców,
  • publikacja objaśnień prawnych dla skomplikowanych przepisów,
  • możliwość bezterminowego zawieszenia firmy,
  • uporządkowanie katalogu działalności reglamentowanych (wymagających koncesji, zezwoleń) i zmniejszenie obowiązków dla przedsiębiorców,
  • możliwość załatwiania prostych spraw urzędowych przez telefon lub e-mail.

Dowiedz się więcej na temat zmian, które wprowadzi Konstytucja Biznesu

Zobacz:

 

Więcej informacji:

Wydział Spraw Obywatelskich
Ewidencja Działalności Gospodarczej
ul. Wałowa 5 (pokój nr 18 na I piętrze)
tel. 65 529 81 72

 

Godziny przyjmowania klientów:

Poniedziałek 7:00 – 17:00
Wtorek          8:00 – 15:00
Środa            8:00 – 15:00
Czwartek      8:00 – 15:00
Piątek           8:00 – 15:00

Załączniki

ziua pdf, 647 kB
ZUA pdf, 964 kB
zcna pdf, 990 kB
zwua pdf, 565 kB
zza pdf, 874 kB

Powiadom znajomego