W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Leszna
ul. Kazimierza Karasia 15
64-100 Leszno
tel. +48 65 529 81 00
faks +48 65 529 81 31


e-mail: um@leszno.pl
strona internetowa: www.leszno.pl


Nazwy skrytek podawczych na platformie ePUAP:

/umleszno/SkrytkaESP
/umleszno/skrytka

NIP 6970020756
REGON 000660995
Identyfikator gminy TERYT: 3063011

Zameldowanie w trybie decyzji administracyjnej

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
Ewidencja Ludności
ul. Wałowa 5 (pokój nr 14 na I piętrze)
tel. 65 529 81 69

 

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Osoba obowiązana do dokonania obowiązku meldunkowego.

 

Godziny przyjmowania klientów:

Poniedziałek  7:00 – 17:00
Wtorek           8:00 – 15:00
Środa              8:00 – 15:00
Czwartek        8:00 – 15:00
Piątek             8:00 – 15:00

 

Wymagane dokumenty:

  • umotywowany wniosek z wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie mógł dokonać obowiązku meldunkowego w trybie przewidzianym w ustawie z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ,

  • wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu stałego” lub „zgłoszenie pobytu czasowego”.

 

Opłaty:

  • Czynność ta nie podlega opłacie skarbowej.

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Po złożeniu podania przeprowadza się postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków, ustaleniach dokonanych przez organ policji, wizji lokalnych.

Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie miesiąca od daty wniesienia podania, w przypadku skomplikowanego postępowania, termin może ulec przedłużeniu.

 

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy stronom prawo złożenia odwołania do Wojewody Wielkopolskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.


 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2024 r. poz. 736)

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.)

Załączniki

Powiadom znajomego