W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Leszna
ul. Kazimierza Karasia 15
64-100 Leszno
tel. +48 65 529 81 00
faks +48 65 529 81 31


e-mail: um@leszno.pl
strona internetowa: www.leszno.pl


Nazwy skrytek podawczych na platformie ePUAP:

/umleszno/SkrytkaESP
/umleszno/skrytka

NIP 6970020756
REGON 000660995
Identyfikator gminy TERYT: 3063011

Spis wyborców

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich
Ewidencja Ludności
ul. Wałowa 5 (pokój nr 4 na parterze, stanowiska 4-6)
tel. 65 529 81 71 

Godziny przyjmowania klientów:
Poniedziałek 07:30 – 15:00
Wtorek 07:30 – 15:00
Środa 07:30 – 15:00
Czwartek 07:30 – 15:00
Piątek 07:30 – 15:00

Dopisanie do spisu wyborców:
Wyborca czasowo przebywający poza miejscem zameldowania na pobyt stały (w tym wyborca zameldowany na pobyt czasowy), a w przypadku wyborcy wpisanego do Centralnego Rejestru Wyborców na własny wniosek - przebywający czasowo poza miejscem wpisania do rejestru oraz wyborca nigdzie niezamieszkały, może wziąć udział w głosowaniu w miejscu czasowego pobytu, jeśli złoży pisemny wniosek o zmianę miejsca głosowania.

Wniosek składa się w urzędzie gminy, na obszarze której czasowo przebywa wyborca w okresie od 44 dnia przed dniem wyborów do 3 dnia przed dniem wyborów, tj. od 01 września do 12 października 2023 roku.

Wymagane dokumenty:

  • wypełniony wniosek o zmianę miejsca głosowania (w załączeniu).

Wniosek może zostać złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej z własnoręcznym podpisem do urzędu gminy właściwego dla wybranego stałego obwodu głosowania na obszarze gminy, w której wyborca przebywać będzie w dniu wyborów lub w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej gov.pl.

Wyborca, który zmienił miejsce głosowania, zostanie z urzędu skreślony ze spisu wyborców, w którym uprzednio był ujęty w spisie.

Dodatkowe informacje:
Żołnierze pełniący zasadniczą lub okresową służbę wojskową albo odbywający ćwiczenia wojskowe, a także  ratownicy odbywający zasadniczą służbę w obronie cywilnej poza miejscem stałego zamieszkania, policjanci z jednostek skoszarowanych, funkcjonariusze Służby Ochrony Państwa, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej oraz Służby Więziennej pełniący służbę w systemie skoszarowanym, którzy chcą wziąć udział w głosowaniu w miejscu odbywania służby, powinni złożyć wniosek o zmianę miejsca głosowania. 

Wniosek składa się w urzędzie gminy od dnia 01 września 2023 r. do 12 października 2023 r.

Wyborca, który złożył wniosek o zmianę miejsca głosowania zostanie z urzędu skreślony ze spisu wyborców, w którym uprzednio był ujęty.

Opłaty:
Czynności nie podlegają opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.


Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1277 ze zm.);
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 03 sierpnia 2023 r. w sprawie spisu wyborców (Dz. U. z 2023 r. poz. 1512.);
  • Postanowienie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 08 sierpnia 2023 r. w sprawie zarządzenia wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1564).

Załączniki

Powiadom znajomego