W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Leszna
ul. Kazimierza Karasia 15
64-100 Leszno
tel. +48 65 529 81 00
faks +48 65 529 81 31


e-mail: um@leszno.pl
strona internetowa: www.leszno.pl


Nazwy skrytek podawczych na platformie ePUAP:

/umleszno/SkrytkaESP
/umleszno/skrytka

NIP 6970020756
REGON 000660995
Identyfikator gminy TERYT: 3063011

Udostępnianie materiałów z powiatowej części państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego

Informacje ogólne:

Zgodnie z § 18 rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 września 2013 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego udostępnianie materiałów zasobu odbywa się na wniosek.

 

Wymagane dokumenty:

1.Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego kartograficznego – formularz P wraz z uszczegółowienie wniosku o udostępnienie (formularze od P1 do P7) :

 

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

Wnioski można wnosić:

1. osobiście:

Urząd Miasta Leszna, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru, Aleje Jana Pawła II 23  (pokój nr 101 – 1 piętro) 

w poniedziałek w godzinach od 07:00 do 17:00

od wtorku do piątku w godzinach od 08:00 do 15:00

tel. 65 529 82 01

 

2. tradycyjną pocztą:

Urząd Miasta Leszna, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru, Aleje Jana Pawła II 21, 64-100 Leszno

lub  Urząd Miasta Leszna, ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno

 

3. e-dokument:

 

dokumenty przesłane drogą elektroniczną powinny być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym potwierdzonym profilem zaufanym.

 

Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru Urzędu Miasta Leszna:

a) Przez ESP Urzędu Miasta Leszna. W celu wniesienia podania w postaci elektronicznej przez platformę ePUAP konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta na platformie ePUAP. Doręczenie podania w formie elektronicznej na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą zostanie poświadczone Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO). UPO jest automatycznie wytworzone przez system i zawiera pełną nazwę podmiotu publicznego, datę i czas jego nadania. Uwaga! Już sam fakt wysłania pisma (podania) na ESP urzędu rozpocznie komunikację obywatela z urzędem drogą elektroniczną. Nie będzie już wymagane uzyskiwanie dodatkowej zgody na ten rodzaj komunikacji obywatela z urzędem.

 

Opłaty: 

1. Opłata naliczana jest zgodnie z ustawą Prawo geodezyjne i kartograficzne według zasad określonych w załączniku do ustawy.

2. Wysokość opłaty utrwalona zostaje w Dokumencie Obliczenia Opłaty. 

3. Dokument Obliczenia Opłaty może zostać przesłany na adres e-mail  wskazany we wniosku.

4. Wpłaty można dokonać przelewem na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia  Opłaty (dokument potwierdzający wpłatę w formie skanu należy  przesłać na  adres e-mail  odgik@leszno.pl).

5. W przypadku wniosków składanych osobiście opłaty dokonać można kartą w Biurze Obsługi Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru, Aleje Jana Pawła II nr 23.

 

Termin i sposób realizacji

1. Wnioski realizowane są na bieżąco. W przypadku spraw wymagających zwiększonego nakładu pracy czas realizacji wniosku może być wydłużony maksymalnie do trzech dni roboczych.

2. Odbiór dokumentów :

 - osobiście – Urząd Miasta Leszna, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru Aleje Jana Pawła II 23  (pokój nr 101 – 1 piętro) - w godzinach pracy urzędu

- pocztą na wskazany we wniosku adres - za wysłanie dokumentów pocztą pobierana jest opłata naliczona zgodnie z przepisami ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne. 

Dokumenty będą udostępniane niezwłocznie po przedstawieniu przez wnioskodawcę dowodu wniesieniu opłaty.

 

Tryb odwoławczy:

W przypadku sporu dotyczącego wysokości należnej opłaty wydaje się decyzję administracyjną, od której służy odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru   Geodezyjnego i Kartograficznego.

 

Uwagi:

1. W sytuacji, gdy wniosek dotyczy udostępnienia danych ewidencji gruntów i budynków zawierających dane podmiotów lub wydania wypisów zawierających takie dane dla nieruchomości nie będącej własnością wnioskodawcy, należy wskazać interes prawny związany z gruntami, budynkami lub lokalami będącymi przedmiotem wniosku lub dostarczyć upoważnienie do zamówienia i odbioru dokumentów. 

2. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu właściciela/władającego podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł. Zgodnie z załącznikiem cz. IV pkt. 3 do ustawy z  16.11.2006 r. o opłacie skarbowej zwolnione z zapłaty opłaty skarbowej jest złożenie pełnomocnictwa, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

 

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne,

2. Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 września 2013 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

3. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z 9 lipca 2014r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty.

Formularze do pobrania:

Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego

Załączniki

Powiadom znajomego