W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Leszna
ul. Kazimierza Karasia 15
64-100 Leszno
tel. +48 65 529 81 00
faks +48 65 529 81 31


e-mail: um@leszno.pl
strona internetowa: www.leszno.pl


Nazwy skrytek podawczych na platformie ePUAP:

/umleszno/SkrytkaESP
/umleszno/skrytka

NIP 6970020756
REGON 000660995
Identyfikator gminy TERYT: 3063011

Jednorazowa opłata z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego

Podstawa prawna:

art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

 

Podstawowe zasady:

Jeżeli w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą wartość nieruchomości wzrosła, a właściciel lub użytkownik wieczysty zbywa tę nieruchomość, organ pobiera jednorazową opłatę ustalona w tym planie, która nie może być wyższa niż 30% wzrostu wartości nieruchomości. Roszczenie można zgłaszać w terminie 5 lat od dnia, w którym plan miejscowy albo jego zmiana stały się obowiązujące.

Opłata ustalona z urzędu w trybie administracyjnym w drodze decyzji w oparciu o operat szacunkowy rzeczoznawcy majątkowego z którego wynika wzrost wartości nieruchomości.

 

Podstawa prawna:

Art. 37 ust. 7 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

 

Podstawowe zasady:

Wszczęcie postępowania administracyjnego na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego, któremu wzrosła wartość nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego, zanim dojdzie do zbycia nieruchomości.

Powiadom znajomego