W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Leszna
ul. Kazimierza Karasia 15
64-100 Leszno
tel. +48 65 529 81 00
faks +48 65 529 81 31


e-mail: um@leszno.pl
strona internetowa: www.leszno.pl


Nazwy skrytek podawczych na platformie ePUAP:

/umleszno/SkrytkaESP
/umleszno/skrytka

NIP 6970020756
REGON 000660995
Identyfikator gminy TERYT: 3063011

Wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego

Wymagane dokumenty
Do otrzymania odpisów aktów stanu cywilnego uprawnieni są:
• osoba, której akt dotyczy,
• małżonek, wstępni, zstępni, rodzeństwo, przedstawiciel ustawowy, opiekun,
• sąd , prokurator, organizacje społeczne, organy administracji publicznej,
• inne osoby, które wykażą w tym interes prawny.
Wnioskodawca w pisemnym wniosku winien podać dane personalne osoby, której akt dotyczy oraz rodzaj i datę zdarzenia, które akt dokumentuje.

Miejsce złożenia dokumentów
Wnioski dotyczące odpisów akt zdarzeń stanu cywilnego składa się w Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Wałowej 5, pokój 12, Tel. (0-65) 529 81 67
Urząd Stanu Cywilnego przyjmuje interesantów:
• poniedziałki od godziny 07:30 do godziny 15:00
• wtorki, środy, czwartki i piątki od godziny 07:30 do godziny 15:00.


* Od 21 kwietnia 2020 r. dostępna jest wersja e-usługa umożliwiająca wnioskowanie online o odpis aktu stanu cywilnego. Dzięki tej usłudze odpis aktu stanu cywilnego można uzyskać – w wersji elektronicznej. Dokument jest generowany bezpośrednio z Systemu Rejestrów Państwowych (SRP), a następnie automatycznie przesyłany na skrzynkę wnioskodawcy Mój Gov.

Opłaty

• odpis skrócony - 22 zł
• wielojęzyczny odpis skrócony - 22 zł
• odpis zupełny - 33 zł

Opłatę należy uiszczać na rachunek Urzędu Miasta Leszna ul. Karasia 15
nr 26102030880000830200057513
Opłatę można uiścić w ajencji PKO, przy ul. Wałowej 5 lub kartą bankową/aplikacją mobilną na miejscu.
W przypadku dokonywania opłaty skarbowej spoza granic Rzeczypospolitej Polskiej, wpłatę należy uiszczać na rachunek
Nr IBAN PL 26102030880000830200057513. Przy wpłacaniu należy powołać się na Kod SWIFT: BPKO PL PW.

Termin i sposób załatwienia
Wydanie odpisu aktów stanu cywilnego następuje do 7 dni od chwili złożenia wniosku, jeżeli akt znajduje się w zasobach Urzędu Stanu Cywilnego w Lesznie lub do 10 dni w przypadku wysłania zlecenia elektronicznego w sprawie przeniesienia aktu stanu cywilnego do ogólnopolskiej bazy USC do innego Urzędu Stanu Cywilnego, który przechowuje akt. W przypadku przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego sprawa jest załatwiana do miesiąca lub w szczególnych przypadkach do dwóch miesięcy. Odmowa wydania odpisu aktu stanu cywilnego następuje w formie decyzji administracyjnej, od której istnieje możliwość wniesienia odwołania.

Podstawa prawna
Art. 45 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2023 , poz. 1378).

Konwencja Nr 16 sporządzona w Wiedniu dnia 08 września 1976 r. dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów skróconych aktów stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 roku Nr 166 poz. 1735)

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. (Dz.U. z 2023 poz. 775) - Kodeks postępowania administracyjnego

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. z 2019r., poz. 1000).

Załączniki

e-usługa png, 148 kB
Klauzula RODO docx, 20 kB

Powiadom znajomego