Zarządzenie nr 17/12/2023
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Prezydenta Miasta Leszna |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | powołania Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Prezydencie Miasta Leszna. |
Status | obowiązujące |
ZARZĄDZENIE NR 17/12/2023
PREZYDENTA MIASTA LESZNA
z dnia 13 grudnia 2023 r.
w sprawie: powołania Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Prezydencie Miasta Leszna.
Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 ze zm.) zarządzam, co następuje:
§1
Powołuję Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną, stanowiącą organ doradczy Prezydenta Miasta Leszna w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego, zwaną dalej Komisją.
§2
W skład Komisji wchodzą osoby o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanym bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego:
1) mgr inż. arch. Marzena Nawrocka – Przewodnicząca Komisji,
2) mgr inż. arch. Maciej Kubiak – Zastępca Przewodniczącej Komisji,
3) dr Mariusz Chudak – Członek Komisji,
4) mgr inż. arch. Magdalena Bolanowska – Członek Komisji,
5) mgr inż. arch. Łukasz Marciniak – Członek Komisji,
6) mgr inż. Kornelia Roszak – Sekretarz Komisji.
§3
Organizację oraz tryb działania Komisji określa Regulamin stanowiący Załącznik Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§4
Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywa się z budżetu Miasta Leszna (dział 710, rozdział 71004, paragraf 4170, zadanie AP/W1/11/1199 Miejska Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna).
§5
Wykonanie Zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Architektury, Planowania Przestrzennego i Budownictwa.
§6
Traci moc Zarządzenie Nr 176/2016 Prezydenta Miasta Leszna z dnia 12 kwietnia 2016 roku w sprawie powołania Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Prezydencie Miasta Leszna oraz Zarządzenie Nr 5/1/2023 Prezydenta Miasta Leszna z dnia 5 stycznia 2023 roku w sprawie zmiany Regulaminu Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Prezydencie Miasta Leszna.
§7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
PREZYDENT MIASTA LESZNA
Łukasz Borowiak
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 17/12/2023 Prezydenta Miasta Leszna z dnia 13 grudnia 2023 r.
Regulamin Organizacyjny Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Prezydencie Miasta Leszna.
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§1
Regulamin określa organizację i tryb działania Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Prezydencie Miasta Leszna, zwanej dalej „Komisją”.
§2
Komisja jest organem doradczym Prezydenta Miasta Leszna w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego.
§3
1. Siedzibą Komisji jest Urząd Miasta Leszna.
2. Urząd Miasta Leszna zapewnia Komisji odpowiednie warunki lokalowo -organizacyjne.
3. Obsługę organizacyjną Komisji sprawuje Wydział Architektury, Planowania Przestrzennego i Budownictwa Urzędu Miasta Leszna.
Rozdział II
Cel i tryb pracy
§4
1. Celem działania Komisji jest:
1) opiniowanie projektu planu ogólnego miasta Leszna;
2) opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
3) opiniowanie analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta;
4) opiniowanie wieloletnich programów sporządzania planów miejscowych;
5) wykonanie innych zadań powierzonych przez Prezydenta Miasta Leszna z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego.
2. Przedmiotem opiniowania Komisji mogą być inne dokumenty i materiały planistyczne oraz koncepcje urbanistyczno-architektoniczne.
Rozdział III
Członkowie Komisji
§5
1. Prezydent Miasta powołuje i odwołuje członków Komisji, w tym Przewodniczącego Komisji, Zastępcę Przewodniczącego Komisji oraz Sekretarza Komisji.
2. Prezydent Miasta powołuje Komisję zgodnie z art. 8 ust. 6 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 ze zm.), spośród osób o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanym bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego.
3. Komisja składa się z sześciu członków, w tym:
1) Przewodniczącego Komisji,
2) Zastępcy Przewodniczącego Komisji,
3) Sekretarza Komisji.
§6
1. Na czele Komisji stoi Przewodniczący.
2. Posiedzenie Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji na wniosek Prezydenta Miasta Leszna. Terminy i tematykę oraz porządek obrad poszczególnych posiedzeń Komisji ustala Przewodniczący.
3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, organizacją oraz pracami Komisji kieruje Zastępca Przewodniczącego, a w przypadku jego nieobecności jeden z członków.
4. Komisja rozpatruje sprawy i wypracowuje swoje stanowisko na posiedzeniach.
5. Posiedzenia Komisji odbywają się w siedzibie Urzędu. W uzasadnionych przypadkach Komisja może dokonywać wizji w terenie lub obradować poza siedzibą Urzędu.
6. 0 terminie i miejscu posiedzenia Komisji oraz rodzaju spraw skierowanych pod obrady Przewodniczący Komisji powiadamia Naczelnika Wydziału Architektury, Planowania Przestrzennego i Budownictwa oraz członków Komisji najpóźniej na 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia, przekazując jednocześnie członkom Komisji materiały i dokumenty będące przedmiotem posiedzenia. Dopuszcza się również powiadomienia telefoniczne lub drogą elektroniczną z zachowaniem wskazanego terminu.
7. Posiedzenia Komisji są protokołowane.
8. Protokół oraz projekt pisemnej opinii sporządza Sekretarz Komisji, a w razie jego nieobecności wskazany przez Przewodniczącego członek Komisji.
9. Protokół zatwierdza Przewodniczący Komisji.
10. Każdy członek Komisji ma prawo do uczestnictwa w posiedzeniach i pracach Komisji oraz zgłaszania opinii, wniosków i postulatów.
11. Każdy członek obowiązany jest do aktywnego uczestnictwa w pracach Komisji, przestrzegania niniejszego regulaminu oraz działania zgodnie z najlepszą wiedzą w interesie publicznym przy zachowaniu zasady obiektywności i bezstronności.
12. W przypadku gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania, podlega on wyłączeniu z prac Komisji.
§7
1. Stanowisko Komisji jest wyrażane na piśmie w terminie 7 dni od daty posiedzenia.
2. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin zajęcia stanowiska wynosi 14 dni.
3. Komisja może obradować, jeśli obecnych jest co najmniej połowa jego członków.
4. Komisja zajmuje stanowisko w drodze głosowania.
5. Do zajęcia stanowiska wystarczy zwykła większość głosów.
6. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji lub członka prowadzącego obrady.
7. Opinię Komisji zatwierdza Przewodniczący Komisji.
§8
Za uczestnictwo w pracach Komisji każdy z jej członków otrzymywać będzie następujące wynagrodzenie: 600,00 zł brutto za udział w posiedzeniu Komisji.
§9
Członkostwo w Komisji ustaje na skutek:
1) dobrowolnej rezygnacji członka zgłoszonej na piśmie Prezydentowi Miasta Leszna w terminie 30 dni przed dniem rezygnacji,
2) śmierci członka,
3) powołania nowej Komisji.
Rozdział IV
Ustalenia końcowe
§10
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PREZYDENT MIASTA LESZNA
Łukasz Borowiak