WYKAZ DZIENNYCH OPIEKUNÓW

Pełnienie funkcji dziennego opiekuna wymaga zgłoszenia do prowadzonego przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta Wykazu dziennych opiekunów.

Wszystkie czynności związane z wpisem, zmianami i wykreśleniem dziennego opiekuna odbywają się za pośrednictwem prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Portalu Informacyjno-Usługowy Emp@tia https://empatia.mpips.gov.pl/ .

 
Wniosek opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

W celu uzyskania dostępu do ww. systemu elektronicznego i jego dalszej obsługi należy:
1. Założyć profil zaufany lub podpis elektroniczny; informacje dostępne są pod adresem: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany ;
2. Założyć konto na Platformie Informacyjno-Usługowej Emp@tia, dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pod adresem: https://www.mpips.gov.pl

Termin i sposób załatwienia sprawy
Wpis do wykazu dziennych opiekunów następuje w ciągu 7 dni od dnia złożenia kompletnej dokumentacji.

 

Szczegółowych informacji na temat Wykazu dziennych opiekunów udziela Wydział Edukacji Urzędu Miasta Leszna,  tel. 65 537-36-59 (w sprawie wpisu i zmian w wykazie), 65 547-68-52 (w sprawie finansowania, zlecania zadań i sprawozdania z zakresu opieki)

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2021, poz. 75 ze zm.).

 
Wykaz dziennych opiekunów prowadzonych na terenie  Miasta Leszna:

https://rejestrzlobkow.mpips.gov.pl:8443/lista/o?nts=33063011