Informacje ogólne:

Zgodnie z § 18 rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 września 2013 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1183) udostępnianie materiałów zasobu odbywa się na wniosek.

 

Wymagane dokumenty:

1.Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego kartograficznego – formularz P wraz z uszczegółowienie wniosku o udostępnienie (formularze od P1 do P7) :

 

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

Wnioski można wnosić:

1. osobiście:

Urząd Miasta Leszna, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru, Aleje Jana Pawła II 23  (pokój nr 101 – 1 piętro)

tel. 65 529 82 01

Godziny przyjmowania interesantów:

poniedziałek 7:00-18:00

wtorek-piątek 07:00-14:00

 

2. tradycyjną pocztą:

Urząd Miasta Leszna, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru, Aleje Jana Pawła II 21, 64-100 Leszno

lub  Urząd Miasta Leszna, ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno

 

3. e-dokument:

 

dokumenty przesłane drogą elektroniczną powinny być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym albo podpisem zaufanym potwierdzonym profilem zaufanym.

 

Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru Urzędu Miasta Leszna:

a) Przez ESP Urzędu Miasta Leszna. W celu wniesienia podania w postaci elektronicznej przez platformę ePUAP konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta na platformie ePUAP. Doręczenie podania w formie elektronicznej na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą zostanie poświadczone Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO). UPO jest automatycznie wytworzone przez system i zawiera pełną nazwę podmiotu publicznego, datę i czas jego nadania. Uwaga! Już sam fakt wysłania pisma (podania) na ESP urzędu rozpocznie komunikację obywatela z urzędem drogą elektroniczną. Nie będzie już wymagane uzyskiwanie dodatkowej zgody na ten rodzaj komunikacji obywatela z urzędem.

 

Opłaty: 

1. Opłata naliczana jest zgodnie z ustawą Prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst z 2019 r., poz. 725 ze zm.) według zasad określonych w załączniku do ustawy.

2. Wysokość opłaty utrwalona zostaje w Dokumencie Obliczenia Opłaty. 

3. Dokument Obliczenia Opłaty może zostać przesłany na adres e-mail  wskazany we wniosku.

4. Wpłaty można dokonać przelewem na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia  Opłaty (dokument potwierdzający wpłatę w formie skanu należy  przesłać na  adres e-mail  odgik@leszno.pl).

5. W przypadku wniosków składanych osobiście opłaty dokonać można w  kasie Urzędu Miasta Leszna, Aleje Jana Pawła II nr 23 lub w kasie Urzędu Miasta Leszna ul. Kazimierza Karasia 15.

 

Termin i sposób realizacji

1. Wnioski realizowane są na bieżąco. W przypadku spraw wymagających zwiększonego nakładu pracy czas realizacji wniosku może być wydłużony maksymalnie do trzech dni roboczych.

2. Odbiór dokumentów :

 - osobiście – Urząd Miasta Leszna, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru Aleje Jana Pawła II 23  (pokój nr 101 – 1 piętro)

Godziny przyjmowania interesantów:

poniedziałek 7:00-18:00

wtorek-piątek 7:00-14:00

- pocztą na wskazany we wniosku adres.

Za wysłanie dokumentów pocztą pobierana jest opłata w wysokości:

10 zł – jeżeli waga przesyłki jest mniejsza od 1 kg,
15 zł – jeżeli waga przesyłki wynosi od 1 kg do 5 kg,
20 zł – jeżeli waga przesyłki jest większa od 5 kg

naliczona zgodnie z przepisami ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne ( jednolity tekst z 2021 r., poz. 1990 ze zm.). 

Dokumenty będą udostępniane niezwłocznie po przedstawieniu przez wnioskodawcę dowodu wniesieniu opłaty.

 

Tryb odwoławczy:

W przypadku sporu dotyczącego wysokości należnej opłaty wydaje się decyzję administracyjną, od której służy odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru   Geodezyjnego i Kartograficznego.

 

Uwagi:

1. W sytuacji, gdy wniosek dotyczy udostępnienia danych ewidencji gruntów i budynków zawierających dane podmiotów lub wydania wypisów zawierających takie dane dla nieruchomości nie będącej własnością wnioskodawcy, należy wskazać interes prawny związany z gruntami, budynkami lub lokalami będącymi przedmiotem wniosku lub dostarczyć upoważnienie do zamówienia i odbioru dokumentów. 

2. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu właściciela/władającego podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł. Zgodnie z załącznikiem cz. IV pkt. 3 do ustawy z  16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz.1000) zwolnione z zapłaty  opłaty skarbowej jest złożenie pełnomocnictwa, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

 

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 1990 ze zm.),

2. Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 września 2013 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1183),

3. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z 9 lipca 2014r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (tekst jednolity Dz.U z 2019r., poz. 434).

 

Formularze do pobrania:

Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego



Załączniki:

Formularz P1
Formularz P2
Formularz P3
Formularz P4
Formularz P5
Formularz P6
Formularz P7
Formularz P
Formularz P