Informacje ogólne:

Zgodnie z § 18 rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 września 2013 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1183) udostępnianie materiałów zasobu odbywa się na wniosek.

 

Wymagane dokumenty:

1.Wniosek o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego kartograficznego – formularz P

2.Uszczegółowienie wniosku o udostępnienie :

- zbioru danych EGiB – formularz P1

- rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych na  podstawie bazy danych EGiB – formularz P2

- mapy ewidencji gruntów i budynków lub mapy zasadniczej – formularz P3

- rejestru cen i wartości nieruchomości – formularz P4

- zbiorów danych BDSOG – formularz P6

- innego materiału zasobu – formularz P8

 

Sposób i miejsce złożenia dokumentów:

Wnioski można wnosić:

1. osobiście:

Urząd Miasta Leszna, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru, Aleje Jana Pawła II 23  (pokój nr 101 – 1 piętro)

tel. 65 529 82 01

Godziny przyjmowania interesantów:

poniedziałek 7:30-17:00

wtorek-piątek 7:30-15:30

 

2. tradycyjną pocztą:

Urząd Miasta Leszna, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru, Aleje Jana Pawła II 21, 64-100 Leszno

lub  Urząd Miasta Leszna, ul. Kazimierza Karasia 15, 64-100 Leszno

 

3. e-dokument:

dokumenty przesłane drogą elektroniczną powinny być podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001 o podpisie elektronicznym (Dz.U. z 2013 r., poz. 262) albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, o którym mowa w art. 3 pkt 15 ustawy z dnia 17 lutego 2005 o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru Urzędu Miasta Leszna:

a) Przez ESP Urzędu Miasta Leszna. W celu wniesienia podania w postaci elektronicznej przez platformę ePUAP konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta na platformie ePUAP. Doręczenie podania w formie elektronicznej na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą zostanie poświadczone Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO). UPO jest automatycznie wytworzone przez system i zawiera pełną nazwę podmiotu publicznego, datę i czas jego nadania. Uwaga! Już sam fakt wysłania pisma (podania) na ESP urzędu rozpocznie komunikację obywatela z urzędem drogą elektroniczną. Nie będzie już wymagane uzyskiwanie dodatkowej zgody na ten rodzaj komunikacji obywatela z urzędem.

b) Wysłać za pomocą poczty elektronicznej dokument, podpisany bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu, na adres geodezja@leszno.pl Jednocześnie informujemy, że wysłanie dokumentów tą drogą nie zapewnia uzyskania urzędowego poświadczenia odbioru. Takie poświadczenie można uzyskać przekazując dokument drogą wymienioną w pkt a.

 

Opłaty: 

1. Opłata naliczana jest zgodnie z ustawą Prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst z 2015 r., poz. 520 ze zm.) według zasad określonych w załączniku do ustawy.

2. Wysokość opłaty utrwalona zostaje w Dokumencie Obliczenia Opłaty. 

3. Dokument Obliczenia Opłaty może zostać przesłany na adres e-mail  wskazany we wniosku.

4. Wpłaty można dokonać przelewem na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia  Opłaty (dokument potwierdzający wpłatę w formie skanu należy  przesłać na  adres e-mail  odgik@leszno.pl).

5. W przypadku wniosków składanych osobiście opłaty dokonać można w  kasie Urzędu Miasta Leszna, Aleje Jana Pawła II nr 23 lub w kasie Urzędu Miasta Leszna ul. Kazimierza Karasia 15.

 

Termin i sposób realizacji

1. Wnioski realizowane są na bieżąco. W przypadku spraw wymagających zwiększonego nakładu pracy czas realizacji wniosku może być wydłużony maksymalnie do trzech dni roboczych.

2. Odbiór dokumentów :

 - osobiście – Urząd Miasta Leszna, Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru Aleje Jana Pawła II 23  (pokój nr 101 – 1 piętro)

Godziny przyjmowania interesantów:

poniedziałek 7:30-17:00

wtorek-piątek 7:30-15:30

- pocztą na wskazany we wniosku adres.

Za wysłanie dokumentów pocztą pobierana jest opłata w wysokości:

10 zł – jeżeli waga przesyłki jest mniejsza od 1 kg,
15 zł – jeżeli waga przesyłki wynosi od 1 kg do 5 kg,
20 zł – jeżeli waga przesyłki jest większa od 5 kg

naliczona zgodnie z przepisami ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne ( jednolity tekst z 2015 r., poz. 520 ze zm.). 

Dokumenty będą udostępniane niezwłocznie po przedstawieniu przez wnioskodawcę dowodu wniesieniu opłaty.

 

Tryb odwoławczy:

W przypadku sporu dotyczącego wysokości należnej opłaty wydaje się decyzję administracyjną, od której służy odwołanie do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru   Geodezyjnego i Kartograficznego.

 

Uwagi:

1. W sytuacji, gdy wniosek dotyczy udostępnienia danych ewidencji gruntów i budynków zawierających dane podmiotów lub wydania wypisów zawierających takie dane dla nieruchomości nie będącej własnością wnioskodawcy, należy wskazać interes prawny związany z gruntami, budynkami lub lokalami będącymi przedmiotem wniosku lub dostarczyć upoważnienie do zamówienia i odbioru dokumentów. 

2. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu właściciela/władającego podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł. Zgodnie z załącznikiem cz. IV pkt. 3 do ustawy z  16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz.1635 ze zm.) zwolnione z zapłaty  opłaty skarbowej jest złożenie pełnomocnictwa, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

 

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 520 ze zm.),

2. Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 września 2013 r. w sprawie organizacji i trybu prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1183),

3. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z 9 lipca 2014r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz.U z 2014r., poz. 917).