Wymagane dokumenty 
• aktualny dokument tożsamości, 


Miejsce złożenia dokumentów 
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Wałowa 5, piętro I, pokój 13, Tel. (o-65) 529 81 65 
Składanie dokumentów: 
a) poniedziałki 7.30 - 15.00 
b) wtorki, środy, czwartki i piątki - 7.30 - 15.00

* Istnieje możliwość złożenia wniosku drogą korespondencyjną.

Opłaty 
Zaświadczenie podlega opłacie w wysokości 38 zł. Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.

Opłatę należy uiścić na rachunek Urzędu Miasta Leszna ul. Karasia 15
nr 26102030880000830200057513 
Opłatę można uiścić w ajencji PKO przy ul. Wałowej 5 (budynek Urzędu)

Prosimy o niedokonywanie opłaty skarbowej przed złożeniem podania. 
W przypadku dokonywania opłaty skarbowej spoza granic Rzeczypospolitej Polskiej, wpłatę należy uiszczać na rachunek 
Nr IBAN PL 261002030880000830200057513. Przy wpłacaniu należy powołać się na Kod SWIS:BPKO PL PW

Termin i sposób załatwienia 
Wydanie zaświadczenia następuje w ciągu 7 dni. Zaświadczenie ważne jest 6 miesięcy od daty wydania.

Podstawa prawna 
Art. 44 ustawy z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2022. poz. 1681).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej 

Tryb odwoławczy 
W terminie 14 dni od dnia doręczenia pisma kierownika Urzędu Stanu Cywilnego o odmowie wydania zaświadczenia, osoba zainteresowana może wystąpić z wnioskiem do sądu rejonowego o rozstrzygnięcie czy okoliczności przedstawione przez kierownika USC uzasadniają odmowę dokonania czynności.



Załączniki:

wniosek o zaświadczenie o stanie cywilnym
Klauzula RODO