Ustalanie lokalizacji inwestycji celu publicznego

 

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienie sprawy:

Wydział Architektury, Planowania Przestrzennego i Budownictwa

Al. Jana Pawła II  21,  64-100 Leszno

Tel. 65 529 81 99,  65 529 81 96

Przyjmowanie wniosków: pokój 22 i 24

 

Godziny obsługi Interesantów:

  • Od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30

 

Uwagi:

  • Ustalenie przeznaczenia terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku jego braku w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, przy czym: lokalizację inwestycji celu publicznego ustala się w drodze decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
  • Kopię mapy zasadniczej dla obszaru objętego wnioskiem oraz informacje o adresie geodezyjnym inwestycji można uzyskać w Wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru, Al. Jana Pawła II  21.
  • O wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz postanowieniach i decyzji kończącej postępowanie, strony zawiadamia się w drodze obwieszczenia, umieszczonego w BIP Urzędu Miasta Leszna, w prasie (ABC lub Panorama Leszczyńska), na tablicy ogłoszeń UML – WAPPiB, Al. Jana Pawła II  21; natomiast inwestora oraz właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem zawiadamia się na piśmie.

 

Dodatkowe czynności – powiązane procedury:

Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w przypadku inwestycji mogących oddziaływać na środowisko (decyzja ta poprzedza złożenie wniosku o warunki zabudowy).

 

Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej wynosi:

  • Za decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego – 598,00 zł (nie dotyczy właścicieli lub użytkowników wieczystych terenu, którego wniosek dotyczy);
  • Za ewentualne pełnomocnictwo – 17,00 zł.

 

Termin załatwienia sprawy:

Wydanie decyzji powinno nastąpić ciągu 65 dni, licząc od daty złożenia kompletnego wniosku.

 

Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lesznie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Leszna, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 741 ze zm.);
  2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1899 ze zm.);
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.);
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.);
  5. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2373 ze zm.).

 

Wymagane dokumenty:

Wypełniony wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego (do pobrania poniżej lub w WAPPiB), wraz z załącznikami.

 

Lista załączników do wniosku:

  1. Pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.)) – jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.
  2. Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej – jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  3. Mapa zasadnicza lub, w przypadku jej braku, mapa ewidencyjna w postaci elektronicznej, w obowiązującym państwowym układzie odniesień przestrzennych lub papierowej.
  4. Określenie granic terenu objętego wnioskiem, jeśli teren inwestycji stanowi część działki ewidencyjnej lub działek ewidencyjnych, przedstawione w formie graficznej.
  5. Określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych oraz powierzchni terenu podlegającej przekształceniu, przedstawione w formie graficznej.
  6. Kopia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla inwestycji wymienionych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 poz. 1839).
  7. Dokumenty potwierdzające zapewnienie dostępu inwestycji do infrastruktury technicznej, w tym w zakresie dostaw energii i w zakresie dostaw wody oraz odbioru ścieków socjalno-bytowych – jeżeli istniejące uzbrojenie terenu nie jest wystarczające dla zamierzenia inwestycyjnego.
  8. Inne (w tym np. licencja mapy, dokumenty, które pozwolą na ocenę spełnienia warunku dostępu do drogi publicznej).

 



Załączniki:

Wniosek decyzja WZiZT - druk
klauzula informacyjna RODO.