Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności wydaje dwa rodzaje legitymacji:

  • dla osób niepełnosprawnych powyżej 16 roku życia,
  • dla osób niepełnosprawnych, które nie ukończyły 16 roku życia.

Legitymacje uprawniają do korzystania z ulg i uprawnień na podstawie odrębnych przepisów.

Legitymację wydaje się na taki okres, na jaki jest ważne orzeczenie. Podstawą wydania legitymacji jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub niepełnosprawności wydane przez Powiatowy lub Wojewódzki Zespół.

 

W celu uzyskania legitymacji osoby poniżej 16 roku życia należy złożyć wniosek wraz z kserokopią orzeczenia oraz jego oryginałem do wglądu. Legitymacja wydawana jest opiekunowi prawnemu dziecka po okazaniu dowodu tożsamości.

W celu uzyskania legitymacji osoby powyżej 16 roku życia należy złożyć wniosek a także dołączyć jedno aktualne zdjęcie, kserokopię orzeczenia oraz przedłożyć jego oryginał do wglądu.

Legitymacja wydawana jest osobie zainteresowanej po okazaniu dokumentu tożsamości.

Istnieje możliwość pisemnego upoważnienia innej osoby do odbioru legitymacji.

Wniosek w wydanie legitymacji można złożyć po uprawomocnieniu się orzeczenia, tj.:

- po upływie 14 dni od jego odebrania, w przypadku orzeczenia Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności,

- po upływie 30 dni od jego odebrania, w przypadku orzeczenia Wojewódzkiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.


Za wydanie legitymacji nie pobiera się opłaty.

Powiatowy Zespół ds Orzekania o Niepełnosprawności ul. Lipowa 32 64-100 Leszno tel. 0-65 529-82-23, 529-82-24



Załączniki:

wniosek o wydanie legitymacji dla osoby niepełnosprawnej