Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Wałowa 5 (pokój nr 13 na I piętrze)
tel. 65 529 82 30 / fax. 65 529 81 73

 

Informacje ogólne:

Impreza masowa artystyczno-rozrywkowa to impreza o charakterze artystycznym lub rozrywkowym, na której liczba miejsca dla osób:
  • na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej wynosi - nie mniej niż 1000,
  • w hali sportowej lub innym budynku - nie mniej niż 500.

Impreza masowa sportowa to impreza mająca na celu współzawodnictwo sportowe lub popularyzowanie kultury fizycznej, na której liczba miejsc dla osób:

  • na stadionie lub innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej wynosi - nie mniej niż 1000,
  • w hali sportowej lub innym budynku - nie mniej niż

Z wyjątkiem imprez:

  • w teatrach, operach, operetkach, filharmoniach, kinach, muzeach, galeriach sztuki, bibliotekach, domach kultury, placówkach oświatowych,
  • imprez sportowych wyłącznie z udziałem sportowców niepełnosprawnych,
  • imprez organizowanych w ramach współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży,
  • imprez rekreacyjnych.

Imprezą masową o podwyższonym ryzyku jest impreza masowa, w czasie której, jak wynika z posiadanych informacji i dotychczasowych doświadczeń dotyczących zachowania osób uczestniczących, istnieje obawa wystąpienia aktów przemocy lub agresji.

 

Godziny przyjmowania klientów:

Poniedziałek 07:30 – 16:00
Wtorek 07:30 – 14:30
Środa 07:30 – 14:30
Czwartek 07:30 – 14:30
Piątek 07:30 – 14:30

 

Wymagane dokumenty:

Do wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej należy dołączyć:

1) opinie:
  • Komendanta Miejskiego Policji w Lesznie,
  • Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Lesznie,
  • Ordynatora Oddziału Ratunkowego (pogotowia ratunkowego) Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Lesznie,

    które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach;

2) opinię Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lesznie,

3) graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma się odbyć impreza masowa, zawierający:

  • oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych,
  • oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
  • informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych, rozmieszczeniu osób na imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,

4) regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej (przepisy wydane przez właściciela lub zarządzającego obiektem, zawierające zasady zachowania się osób na imprezie i korzystania przez nie z obiektu lub terenu, a także znajdujących się tam urządzeń),

5) szczegółowy program i regulamin imprezy masowej, ewentualnie terminarz imprez masowych odbywających się według ustalonego terminarza lub według ustalonych zasad wraz z informacją o sposobie udostępniania ich uczestnikom imprezy masowej,

6) informację:

  • o liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej,
  • przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,

7) informację określającą stan liczebny, organizację, oznakowanie, wyposażenie i sposób rozmieszczenia służb - porządkowej i informacyjnej:

  • służba porządkowa i informacyjna: minimum 10 porządkowych na 300 uczestników i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub informacyjnej następne 100 osób,
  • imprezy o podwyższonym ryzyku: minimum 15 porządkowych i informacyjnych na 200 osób i co najmniej 2 członków służby porządkowej lub informacyjnej na następne 100 osób,

8) wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej (kierownika ds. bezpieczeństwa),

9) pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki i łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczaniu imprezy,

10) szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia (uzgodnione z Komendantem Miejskim Państwowej Straży Pożarnej),

11) polisę ubezpieczeniową ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom imprez masowych, na które wstęp jest odpłatny,

12) informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.

 

Opłaty:

  • Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej należy uiścić opłatę w wysokości 82 zł.

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wniosek należy złożyć nie później niż 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
 
 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 marca 2009 roku o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1870)

  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1000)