Wymagane dokumenty
Zgłoszenia należy dokonać w ciągu 21 dni od daty sporządzenia karty urodzenia dziecka przedkładając aktualny dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport).

Podstawą sporządzenia aktu urodzenia jest karta urodzenia przekazana do Urzędu Stanu Cywilnego przez podmiot wykonujący działalność leczniczą.

Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Wałowa 5, piętro I, pokój 12, Tel. (0-65) 529 81 67.
*Rejestracja noworodka możliwa online - drogą elektroniczną przez platformę ePUAP (załącznik).
Opłaty
 
Sporządzenie aktu urodzenia dziecka jest zwolnione z opłaty skarbowej.
 
Termin i sposób załatwienia:
Sporządzenie aktu urodzenia oraz nadanie numeru PESEL dziecka następuje niezwłocznie.
 
Podstawa prawna
Art. 52-70 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2016r. poz. 2064 ze zm.).
 


Załączniki:

rejestracja urodzenia online