Zasady Organizacji zgromadzeń

Zgromadzenie publiczne – postępowanie zwykłe

Termin złożenia zawiadomienia nie wcześniej niż 30 dni i nie krótszy niż 6 dni przed planowanym zgromadzeniem.

Wymagane dokumenty

1. Zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia publicznego powinno zawierać:

a)      imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim, a w przypadku gdy organizatorem zgromadzenia jest osoba prawna lub inna organizacja - jej nazwę, adres siedziby oraz imię i nazwisko osoby wnoszącej zawiadomienie w imieniu organizatora zgromadzenia, jej numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z tą osobą;

b)      imię i nazwisko przewodniczącego zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj i numer  dokumentu tożsamości, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiający kontakt z nim;

c)      cel zgromadzenia, w tym wskazanie spraw publicznych, których ma dotyczyć zgromadzenie;

d)      datę, godzinę i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia, przewidywany czas trwania,

przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualną trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia,

e)      informację o środkach służących zapewnieniu pokojowego przebiegu zgromadzenia, o ile organizator zgromadzenia je zaplanował.

2.  Do zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia dołącza się:

a) pisemną zgodę na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia w przypadku       jego wyznaczenia, a gdy zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia    wniesiono za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zamiast pisemnej zgody na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia można dołączyć elektroniczną kopię tego dokumentu;

b) zdjęcie organizatora zgromadzenia lub zdjęcie przewodniczącego zgromadzenia w   przypadku jego wyznaczenia, w celu wydania identyfikatora.

 

Zgromadzenia publiczne – postępowanie uproszczone (gdy planowane zgromadzenie nie będzie powodować utrudnień w ruchu drogowym a w szczególności powodować zmiany w jego organizacji).

Termin złożenia zawiadomienia nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia.

Wymagane dokumenty :

  • imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim;
  • datę, godzinę i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia, przewidywany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualną trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia;
  • ewentualne zagrożenia, które mogą pojawić się w miejscu zgromadzenia.

Miejsce złożenia dokumentów

  • Organizator zgromadzenia publicznego, na terenie miasta Leszna, zobowiązany jest złożyć zawiadomienie w jednym z wybranych sposobów:
  • pisemnie w Urzędzie Miasta Leszna, Wydziale Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa, ul. Wałowa 5, II piętro, pokój 26, w poniedziałki od 7:30 - 17:00,  w pozostałe dni od 7:30 - 15:30 (informacja telefoniczna nr 65 5298150-52);
  • za pomocą faksu nr 65 5295710;
  • za pomocą  komunikacji elektronicznej na adres e-mail: wzk@leszno.pl

 



Załączniki:

Oświadczenie przewodniczącego
Wniosek - zgromadzenie
Wniosek - zgromadzenie - tryb uproszczony