REJESTR ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH

Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców. Oznacza to, że przed rozpoczęciem działalności żłobek lub klub dziecięcy musi zostać wpisany do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez wójta, burmistrza lub prezydenta właściwego ze względu na miejsce funkcjonowania planowanej placówki.

Wszystkie czynności związane z wpisem, zmianami i wykreśleniem żłobka lub klubu dziecięcego odbywają się za pośrednictwem prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Portalu Informacyjno-Usługowy Emp@tia 

Wniosek opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

W celu uzyskania dostępu do ww. systemu elektronicznego i jego dalszej obsługi należy:
1. Założyć profil zaufany lub podpis elektroniczny; informacje dostępne są pod adresem: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany ;
2. Założyć konto na Platformie Informacyjno-Usługowej Emp@tia, dostępnej na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pod adresem: https://www.mpips.gov.pl

Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonych na terenie miasta Leszna to 600,00 zł.
Wpłat można dokonywać na rachunek bankowy Miasta Leszna: 26 1020 3088 0000 8302 0005 7513

W tytule opłaty należy wskazać odpowiednio:
• wpis do rejestru żłobka ………….(nazwa żłobka i jego adres)
• wpis do rejestru klubu dziecięcego………….(nazwa klubu dziecięcego i jego adres)

Termin i sposób załatwienia sprawy
Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje w ciągu 7 dni od dnia złożenia kompletnej dokumentacji.

Dodatkowe informacje

 W przypadku zmiany danych lub informacji zawartych w rejestrze podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do:

1. Wystąpienia, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian, do organu prowadzącego rejestr z wnioskiem o zmianę danych lub informacji - w przypadku danych lub informacji tj.:
- nazwa lub imię i nazwisko oraz siedziba lub adres podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
- numer NIP podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
- miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- zawieszenie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- liczby miejsc w żłobku lub klubie dziecięcym;
- dostosowanie do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki.

2. Dokonania zmian, w terminie 3 dni od dnia ich zaistnienia, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego - w przypadku danych lub informacji tj.:
- godziny pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
- adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
- liczba dzieci zapisanych do żłobka lub klubu dziecięcego;
- wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.

 

Szczegółowych informacji na temat Rejestru żłobków i klubów dziecięcych udziela Wydział Edukacji Urzędu Miasta Leszna,  tel. 65 537-36-59 (w sprawie wpisu i zmian w rejestrze), 65 547-68-52 (w sprawie finansowania, zlecania zadań i sprawozdania z zakresu opieki)

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j Dz.U. z 2024, poz.338 ze zm.).

 

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzonych przez Prezydenta Miasta Leszna:

https://rejestrzlobkow.mrips.gov.pl/listaRejestr/ZK?nts=33063011&formaOpieki=ZLOBEK&