DYREKTOR GIMNAZJUM NR  1

IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH W LESZNIE

OGŁASZA  NABÓR NA STANOWISKO

Głównego Księgowego

 

I . Wymiar etatu – pełny etat

     miejsce pracy – Gimnazjum Nr 1  im. Powstańców Wielkopolskich

pl. Jana Amosa Komeńskiego 1,   64-100 Leszno

II. Odpowiedzialność na ww. stanowisku

Głównym księgowym jednostki sektora finansów publicznych, jest pracownik, któremu kierownik jednostki powierza obowiązki i odpowiedzialność w zakresie:

1) prowadzenia rachunkowości jednostki;

2) prowadzenie  spraw płacowych;

3) wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;

4) dokonywania wstępnej kontroli:

a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.

III. Wymagania niezbędne:  (wynikające z art. 54 ust. 2 ustawy o finansach publicznych)

Głównym księgowym, (z zastrzeżeniem art. 54 ust. 9 ustawy), może być osoba, która:

1)      ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;

2)      ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;

3)      nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;

4)      posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;

5)      spełnia jeden z poniższych warunków:

a)      ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,

b)      ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,

c)      jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,

d)     posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów,

 

IV.  Wymagania  dodatkowe

1)   znajomość rachunkowości budżetowej i obowiązujących w niej zasad,

2)   biegła znajomość programów finansowo-księgowych i płacowych ,

3)   umiejętność samodzielnej organizacji pracy,

4)   sumienność, dokładność, odpowiedzialność,

5)   umiejętności pracy w zespole,

6)   umiejętności rozwiązywania problemów,

7)   umiejętności obsługi komputera i urządzeń biurowych,

8)   znajomość  obsługi systemu bankowości elektronicznej.

.

 

V.   Zakres wykonywanych zadań:

1)        prowadzenie całości spraw związanych z rachunkowością jednostki budżetowej,

2)        wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,

3)        kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

4)        kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

5)        opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, zakładowego planu kont, polityki rachunkowości, obiegu i kontroli dokumentów finansowych,

6)        opracowywanie planów dochodów i wydatków budżetowych jednostki,

7)        kompletowanie dokumentów finansowo – księgowych, dokonywanie przelewów,

8)        dekretowanie i sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym i finansowym dokumentów księgowych,

9)        prowadzenie  spraw związanych z płacami – odprowadzanie składek ZUS, podatku dochodowego, świadczenia chorobowe, sporządzanie i wysyłanie PIT-11  itp.

10)  prowadzenie ewidencji finansowo – księgowej,

11)     sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych,

12)     obsługa  bazy danych systemu informacji oświatowej  SIO,

13)     rozliczanie inwentur oraz kontrola ksiąg inwentaryzacyjnych,

14)     nadzór nad prowadzeniem kasy,

15)     prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej dotyczącej projektów dofinansowywanych z środków Unii Europejskiej zgodnie z obowiązującymi przepisami.

16)     sporządzanie sprawozdań GUS dotyczących danych księgowych,

17)     prowadzenie rejestru zamówień publicznych oraz sporządzanie wymaganych sprawozdań,

18)     prowadzenie spraw związanych z przetargami – przygotowywanie dokumentacji.

19)     wykonywanie innych czynności wynikających z zajmowanego stanowiska.

 

VI.    Informacja o warunkach pracy:

1)   norma dobowa czasu pracy wynosi 8 godzin,

2)   norma tygodniowa czasu pracy wynosi 40 godzin,

3)   wynagrodzenie za pracę wypłacane jest raz w miesiącu do 28-go dnia każdego miesiąca,

4)   możliwe rozpoczęcie pracy od  01 września 2016 r.

 

 

VIII. Wymagane dokumenty i oświadczenia

1)    list motywacyjny,

2)    życiorys zawodowy – Curriculum  Vitae,

3)    wypełniony kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie.

4)    dokumenty potwierdzające wymagane kwalifikacje i umiejętności, świadectwa pracy,

5)    oświadczenie kandydata o braku prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,

6)    oświadczenie o korzystaniu z pełnej zdolności do czynności prawnych
oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

podpisane oświadczenie o treści - " Niniejszym oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 ze zm.) oraz z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r.                    o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 ze zm.).

 

IX. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

1)      Dokumenty należy  składać w terminie od ukazania się ogłoszenia do  dnia                              01  sierpnia 2016 r.  w  godzinach  od  07.oo  - 14.oo.

2)      Sposób  składania  dokumentów:

Wymagane dokumenty i oświadczenia należy składać w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem kandydata oraz z dopiskiem: Nabór na stanowisko głównego księgowego w  Gimnazjum Nr 1   im. Powstańców Wielkopolskich  w Lesznie

3)      Miejsce  składania  dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście lub za pośrednictwem innych osób w sekretariacie Gimnazjum  Nr 1 , 64-100 Leszno pl. Jana Amosa Komeńskiego 1  lub przesłać za pośrednictwem operatora  pocztowego. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu przesyłki.

 

X. Inne informacje

1)   Aplikacje, które wpłyną  po wyżej określonym terminie, w inny sposób niż określony            w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów nie będą rozpatrywane.

2)   Otwarcie ofert nastąpi   w  dniu  02 sierpnia 2015 r. o godz. 10.00

3)   Zgodnie z Ustawą z dnia 7 października 1999 o języku polskim (Dz. U.
z 2011 r. Nr 43, poz. 224, z późn. zm.) wszystkie wymagane dokumenty muszą być złożone w języku polskim.

4)   Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu naboru, a o terminie rozmowy kwalifikacyjnej zostaną powiadomieni telefonicznie.

5)   Kandydaci, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie nie będą o tym informowani.

6)   Dokumenty wybranego kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie naboru zostaną dołączone do akt osobowych.

7)   Informacja o rozstrzygnięciu naboru będzie podana do publicznej wiadomości  na  stronie  internetowej Urzędu Miasta Leszna, na stronie BIP oraz na tablicy ogłoszeń Gimnazjum Nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich  w Lesznie.

8)   Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób mogą być odebrane osobiście przez zainteresowanych w terminie 2 tygodni od ogłoszenia wyników naboru.

9)    Nieodebrane dokumenty zostaną zniszczone komisyjnie.

10)     Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu  65 529 65 77.

 

                                                                                                               Dyrektor

                                                                                         JOLANTA ANDRZEJEWSKA