ZARZĄDZENIE NR  17/12/2023

                                 PREZYDENTA MIASTA LESZNA

                                         z dnia 13 grudnia 2023 r.

w sprawie: powołania Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Prezydencie Miasta Leszna.

 
Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 ze zm.) zarządzam, co następuje:

 

§1

Powołuję Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną, stanowiącą organ doradczy Prezydenta Miasta Leszna w sprawach planowania i zagospodarowania przestrzennego, zwaną dalej Komisją.

§2

W skład Komisji wchodzą osoby o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanym bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego:

1)      mgr inż. arch. Marzena Nawrocka – Przewodnicząca Komisji,

2)      mgr inż. arch. Maciej Kubiak – Zastępca Przewodniczącej Komisji,

3)      dr Mariusz Chudak – Członek Komisji,

4)      mgr inż. arch. Magdalena Bolanowska – Członek Komisji,

5)      mgr inż. arch. Łukasz Marciniak – Członek Komisji,

6)      mgr inż. Kornelia Roszak – Sekretarz Komisji.

 
§3

Organizację oraz tryb działania Komisji określa Regulamin stanowiący Załącznik Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

§4

Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywa się z budżetu Miasta Leszna (dział 710, rozdział 71004, paragraf 4170, zadanie AP/W1/11/1199 Miejska Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna).

§5

Wykonanie Zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Architektury, Planowania Przestrzennego i Budownictwa.

 
§6

Traci moc Zarządzenie Nr  176/2016 Prezydenta Miasta Leszna z dnia 12 kwietnia 2016 roku w sprawie powołania Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Prezydencie Miasta Leszna oraz Zarządzenie Nr 5/1/2023 Prezydenta Miasta Leszna z dnia 5 stycznia 2023 roku w sprawie zmiany Regulaminu Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Prezydencie Miasta Leszna.

§7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

                                                                    PREZYDENT MIASTA LESZNA


                                                                                 Łukasz Borowiak

Załącznik Nr 1 

do Zarządzenia Nr  17/12/2023

Prezydenta Miasta Leszna 

z dnia 13 grudnia 2023 r.

 
Regulamin Organizacyjny Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Prezydencie Miasta Leszna.

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§1

Regulamin określa organizację i tryb działania Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej działającej przy Prezydencie Miasta Leszna, zwanej dalej „Komisją”.

§2

Komisja jest organem doradczym Prezydenta Miasta Leszna w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego.

§3

1.   Siedzibą Komisji jest Urząd Miasta Leszna.

2.  Urząd Miasta Leszna zapewnia Komisji odpowiednie warunki lokalowo-organizacyjne.

3. Obsługę organizacyjną Komisji sprawuje Wydział Architektury, Planowania Przestrzennego i Budownictwa Urzędu Miasta Leszna.

 

Rozdział II

Cel i tryb pracy

§4

1. Celem działania Komisji jest:

1) opiniowanie projektu planu ogólnego miasta Leszna;

2) opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;

3)  opiniowanie analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta;

4)  opiniowanie wieloletnich programów sporządzania planów miejscowych;

5)  wykonanie innych zadań powierzonych przez Prezydenta Miasta Leszna z zakresu planowania 
i zagospodarowania przestrzennego.

2. Przedmiotem opiniowania Komisji mogą być inne dokumenty i materiały planistyczne oraz koncepcje urbanistyczno-architektoniczne.

 
Rozdział III

Członkowie  Komisji

 

§5

1. Prezydent Miasta powołuje i odwołuje członków Komisji, w tym Przewodniczącego Komisji, Zastępcę Przewodniczącego Komisji oraz Sekretarza Komisji.

2. Prezydent Miasta powołuje Komisję zgodnie z art. 8 ust. 6 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 ze zm.), spośród osób o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanym bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego.

3. Komisja składa się z sześciu członków, w tym:

1) Przewodniczącego Komisji,

2) Zastępcy Przewodniczącego Komisji,

3) Sekretarza Komisji.

 

§6

1. Na czele Komisji stoi Przewodniczący.

2. Posiedzenie Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji na wniosek Prezydenta Miasta Leszna.  Terminy i tematykę oraz porządek obrad poszczególnych posiedzeń Komisji ustala Przewodniczący.

3.  W przypadku nieobecności Przewodniczącego, organizacją oraz pracami Komisji kieruje Zastępca Przewodniczącego, a w przypadku jego nieobecności jeden z członków.

4. Komisja rozpatruje sprawy i wypracowuje swoje stanowisko na posiedzeniach.

5.   Posiedzenia Komisji odbywają się w siedzibie Urzędu. W uzasadnionych przypadkach Komisja może dokonywać wizji w terenie lub obradować poza siedzibą Urzędu.

6. 0 terminie i miejscu posiedzenia Komisji oraz rodzaju spraw skierowanych pod obrady Przewodniczący Komisji powiadamia Naczelnika Wydziału Architektury, Planowania Przestrzennego i Budownictwa oraz członków Komisji najpóźniej na 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia, przekazując jednocześnie członkom Komisji materiały i dokumenty będące przedmiotem posiedzenia. Dopuszcza się również powiadomienia telefoniczne lub drogą elektroniczną z zachowaniem wskazanego terminu.

7. Posiedzenia Komisji są protokołowane.

8. Protokół oraz projekt pisemnej opinii sporządza Sekretarz Komisji, a w razie jego nieobecności wskazany przez Przewodniczącego członek Komisji.

9.  Protokół zatwierdza Przewodniczący Komisji.

10. Każdy członek Komisji ma prawo do uczestnictwa w posiedzeniach i pracach Komisji oraz zgłaszania opinii, wniosków i postulatów.

11. Każdy członek obowiązany jest do aktywnego uczestnictwa w pracach Komisji, przestrzegania niniejszego regulaminu oraz działania zgodnie z najlepszą wiedzą w interesie publicznym przy zachowaniu zasady obiektywności i bezstronności.

12. W przypadku gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego rozpatrywanego opracowania, podlega on wyłączeniu z prac Komisji. 

§7

1. Stanowisko Komisji jest wyrażane na piśmie w terminie 7 dni od daty posiedzenia.

2. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin zajęcia stanowiska wynosi 14 dni.

3. Komisja może obradować, jeśli obecnych jest co najmniej połowa jego członków.

4. Komisja zajmuje stanowisko w drodze głosowania.

5.  Do zajęcia stanowiska wystarczy zwykła większość głosów.

6. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji lub członka prowadzącego obrady.

7.   Opinię Komisji zatwierdza Przewodniczący Komisji.

§8

Za uczestnictwo w pracach Komisji każdy z jej członków otrzymywać będzie następujące wynagrodzenie: 600,00 zł brutto za udział w posiedzeniu Komisji.

§9

Członkostwo w Komisji ustaje na skutek:

1) dobrowolnej rezygnacji członka zgłoszonej na piśmie Prezydentowi Miasta Leszna w terminie 30 dni przed dniem rezygnacji,

2)  śmierci członka,

3)  powołania nowej Komisji.

Rozdział IV

Ustalenia końcowe

§10

Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 
                                                        PREZYDENT MIASTA LESZNA

 

                                                                      Łukasz Borowiak



Załączniki:

Zarządzenie Nr 17_12_2023.pdf