Zgromadzenia publiczne - wymagane dokumenty
Zasady Organizacji zgromadzeń
Zgromadzenie publiczne – postępowanie zwykłe
Termin złożenia zawiadomienia nie wcześniej niż 30 dni i nie krótszy niż 6 dni przed planowanym zgromadzeniem.
Wymagane dokumenty
1. Zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia publicznego powinno zawierać:
a) imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim, a w przypadku gdy organizatorem zgromadzenia jest osoba prawna lub inna organizacja - jej nazwę, adres siedziby oraz imię i nazwisko osoby wnoszącej zawiadomienie w imieniu organizatora zgromadzenia, jej numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z tą osobą;
b) imię i nazwisko przewodniczącego zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiający kontakt z nim;
c) cel zgromadzenia, w tym wskazanie spraw publicznych, których ma dotyczyć zgromadzenie;
d) datę, godzinę i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia, przewidywany czas trwania,
przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualną trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia,
e) informację o środkach służących zapewnieniu pokojowego przebiegu zgromadzenia, o ile organizator zgromadzenia je zaplanował.
2. Do zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia dołącza się:
a) pisemną zgodę na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia, a gdy zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia wniesiono za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zamiast pisemnej zgody na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia można dołączyć elektroniczną kopię tego dokumentu;
b) zdjęcie organizatora zgromadzenia lub zdjęcie przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia, w celu wydania identyfikatora.
Zgromadzenia publiczne – postępowanie uproszczone (gdy planowane zgromadzenie nie będzie powodować utrudnień w ruchu drogowym a w szczególności powodować zmiany w jego organizacji).
Termin złożenia zawiadomienia nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia.
Wymagane dokumenty :
- imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim;
- datę, godzinę i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia, przewidywany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualną trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia;
- ewentualne zagrożenia, które mogą pojawić się w miejscu zgromadzenia.
Miejsce złożenia dokumentów
- Organizator zgromadzenia publicznego, na terenie miasta Leszna, zobowiązany jest złożyć zawiadomienie w jednym z wybranych sposobów:
- pisemnie w Urzędzie Miasta Leszna, Wydziale Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa, ul. Wałowa 5, II piętro, pokój 26, w poniedziałki od 7:00 - 18:00, w pozostałe dni od 7:00 - 14:00 (informacja telefoniczna nr 65 5298150-52);
- za pomocą faksu nr 65 5295710;
- za pomocą komunikacji elektronicznej na adres e-mail: wzk@leszno.pl