Wybory 2015


Referendum
Ogólnokrajowe
2015



Akty prawne


Projekty uchwał


Wolontariat



Informacja dotycząca obsługi
osób niesłyszących w
Urzędzie Miasta Leszna




Urząd Miasta Leszna
ul. Kazimierza Karasia 15
64-100 Leszno
tel. (0-65) 529 81 00
e-mail: um@leszno.pl



Strona główna » Jednostki organizacyjne » Wydziały i stanowiska urzędu » Urząd Stanu Cywilnego

Urząd Stanu Cywilnego

E-mail: usc@leszno.pl
Ulica: Wałowa 5
Kod: 64-100
Miasto: Leszno
Telefon: 5298165, 5298166, 5298167
Wydział/stanowisko w: Prezydent Miasta Leszna

 

Urząd Stanu Cywilnego przyjmuje interesantów w godzinach:

poniedziałek - 7:30 - 16:00
wtorek - piątek - 7:30 - 14:30

 

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:

 

1.     Sporządzanie aktów stanu cywilnego w zakresie urodzeń, małżeństw i zgonów.

2.     Prowadzenie ksiąg stanu cywilnego – nanoszenie wzmianek dotyczących:

1)     ustalenia lub uznania ojcostwa,

2)     wyroków rozwodowych,

3)     przysposobienia,

4)     innych orzeczeń sądowych.

3.     Wydawanie z ksiąg stanu cywilnego odpisów zupełnych, skróconych i wielojęzycznych.

4.     Przyjmowanie oświadczeń o:

1)     wstąpieniu w związek małżeński,

2)     braku okoliczności wyłączających małżeństwo,

3)     wyborze nazwiska dla małżonków oraz dzieci zrodzonych z małżeństwa,

4)     powrocie rozwiedzionego małżonka do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,

5)     uznaniu ojcostwa,

6)     nadaniu dziecku nazwiska męża matki.

5.     Wydawanie zaświadczeń:

1)     zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,

2)     stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.

6.     Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach:

1)     skrócenia miesięcznego terminu wyczekiwania do zawarcia związku małżeńskiego,

2)     wpisania do ksiąg krajowych aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,

3)     uzupełnienia i  sprostowania aktu stanu cywilnego,

4)     zmiany imienia i nazwiska.

7.     Przechowywanie, prowadzenie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego w archiwum USC.

8.     Prowadzenie korespondencji z instytucjami oraz z osobami fizycznymi.

9.     Organizowanie spotkań jubileuszowych dla par obchodzących 50 lat pożycia małżeńskiego.




Informacje powiązane:

- osoby:
- dokumenty i informacje:



Typ jednostki: Wydziały i stanowiska urzędu
Kadencja: Kadencja VII (2014 - 2018)
Autor informacji: Danuta Olejniczak-Sztuba
Informację wprowadził: Anna Szkutnik
Opublikowany dnia: 2007-06-04
Wprowadzony do BIP dnia: 2015-06-18
Ilość zmian wpisu: 8 - pokaż poprzednie wersje




Serwis używa cookies aby zapamiętać otwartą sesję i ewentualne dane o logowaniu.
Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na to.