Wymagane dokumenty
Karta zgonu wystawiona przez szpital lub lekarza rejonowego oraz dowód osobisty osoby zmarłej i jej małżonka + dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego, ul. Wałowa 5, piętro I, pokój 11 i 19, Tel. (0-65) 529 81 66. lub (0-65) 5298165

Opłaty
1 odpis skrócony aktu zgonu wydawany jest z urzędu, po dokonaniu rejestracji zdarzenia, osobie zgłaszającej zgon.

Termin i sposób załatwienia
Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie.

Podstawa prawna
Art. 46 - 47, art. 92 - 95 ustawy z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014, poz. 1741 ze zm.).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012r., poz. 1628 ze zm).