W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Leszna
ul. Kazimierza Karasia 15
64-100 Leszno
tel. +48 65 529 81 00
faks +48 65 529 81 31


e-mail: um@leszno.pl
strona internetowa: www.leszno.pl


Nazwy skrytek podawczych na platformie ePUAP:

/umleszno/SkrytkaESP
/umleszno/skrytka

NIP 6970020756
REGON 000660995
Identyfikator gminy TERYT: 3063011

Zezwolenia na imprezy masowe

 

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Wałowa 5 (pokój nr 19 na I piętrze)
tel. 65 529 82 30 / fax. 65 529 81 73

 

Informacje ogólne:

Impreza masowa artystyczno-rozrywkowa to impreza o charakterze artystycznym lub rozrywkowym, na której liczba miejsca dla osób:

 

 

  • na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej wynosi - nie mniej niż 1000,
  • w hali sportowej lub innym budynku - nie mniej niż 500.

 

Impreza masowa sportowa to impreza mająca na celu współzawodnictwo sportowe lub popularyzowanie kultury fizycznej, na której liczba miejsc dla osób:

  • na stadionie lub innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej wynosi - nie mniej niż 1000,

  • w hali sportowej lub innym budynku - nie mniej niż

Z wyjątkiem imprez:

  • w teatrach, operach, operetkach, filharmoniach, kinach, muzeach, galeriach sztuki, bibliotekach, domach kultury, placówkach oświatowych,

  • imprez sportowych wyłącznie z udziałem sportowców niepełnosprawnych,

  • imprez organizowanych w ramach współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży,

  • imprez rekreacyjnych.

Imprezą masową o podwyższonym ryzyku jest impreza masowa, w czasie której, jak wynika z posiadanych informacji i dotychczasowych doświadczeń dotyczących zachowania osób uczestniczących, istnieje obawa wystąpienia aktów przemocy lub agresji.

 

Godziny przyjmowania klientów:

Poniedziałek 07:30 – 15:30
Wtorek 07:30 – 15:30
Środa 07:30 – 15:30
Czwartek 07:30 – 15:30
Piątek 07:30 – 15:30

 

Wymagane dokumenty:

Do wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej należy dołączyć:

1) opinie:
  • Komendanta Miejskiego Policji w Lesznie,
  • Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Lesznie,
  • dysponenta zespołów ratownictwa medycznego  Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Lesznie,

które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości ich sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz o przewidywanych przez Policję zagrożeniach;

 

2) opinię Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lesznie,

3) graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma się odbyć impreza masowa, zawierający:

  • oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
  • oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
  • oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
  • informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
  • oznaczenie miejsca, gdzie będzie sprzedawany, podawany i spożywany alkohol do 3,5%,

4) regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,

5) program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,

6) instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej, opracowanej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 sierpnia 2009 r. w sprawie zakresu instrukcji postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej (Dz. U. Nr 135 poz. 1113),

7) terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych - w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie,

8) informację o przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,

9) informację o liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej,

10) informację o osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w następującym zakresie: imię, nazwisko, numer PESEL (o ile został nadany), numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej,

11) informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka,

12) informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,

13) harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia obiektu lub terenu przez uczestników imprezy masowej, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania,

14) informację o powiadomieniu komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenie będącym w zarządzie jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej.

 

Opłaty:

  • Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej należy uiścić opłatę w wysokości - 82 zł.

  • opłata skarbowa w przypadku udzielenia pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa) - 17 zł.

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wniosek należy złożyć nie później niż 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
Termin ten może zostać skrócony do 14 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych oraz jeżeli charakter imprezy masowej odpowiada przeznaczeniu obiektu określonemu w projekcie budowlanym tego obiektu.
 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 marca 2009 roku o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2171);

  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 ze zm.);
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.),

Powiadom znajomego